Tuesday, February 24, 2009


Que pasa mi gente, yesterday It was nice sharing with all the participants of the $25.00 challenge. This experience has been an eye opener for me. I'm sharing it with as many people possible, including my family back in PR. Most of us can do a week of challenge, at least I thought until my wife came home from work and saw what I had bought for grocery and I think she felt sorry for me (I left it all on the Island table  in the middle of our kitchen).  So to my sunrise she and my 24 year old son decided to join me for the challenge. The first thing my wife did was to take me grocery shopping. She took me to a place I'v never been to before, Aldis.  The prices where great and now with $55.00 on our family budget (I had $5.00 left from my initial grocery shopping disaster) we went to town. Still a challenge but know I had an expert with me.  We were able to buy bigger portions and save money, even got a little extra for my morning coffee. Yesterdays first challenge dinner was canned Salmon (1.89) and rice.  With this all three us us ate dinner and we're able to talk about how for some people this is not an option, it's their life.

What's up my people. Fue bonito compartir con todos los participantes del reto de los $25.00. Esta experiencia me ha abierto los ojos. Estoy compartiendo mi experiencia con la mas gente posible, incluyendo a mi familia en PR. Casi todos podemos hacer esto por una semana, por lo menos así pensaba yo hasta que mi esposa llego del trabajo ayer en la tarde y vio la comprita que yo había hecho y creo que le dio pena conmigo (Deje la compra en medio de la mesa de la cocina). Así que para mi sorpresa ella y mi hijo de 24 años decidieron unirse conmigo al reto. La primera cosa que ella hizo fue llevarme de compras. Me llevo a un sitio donde yo nunca había ido, Aldis. Los precios estaban fantásticos y ahora con $55.00 en nuestro presupuesto familiar (me quedaban $5.00 de mi desastrosa compra inicial) empezamos a comprar.  Todavía fue un reto pero ahora tenia una experta conmigo. Pudimos comprar porciones mayores y ahorrar dinero, hasta me quedo algo para mi café mañanero. Ayer nuestra primera cena fue una lata de Salmón (1.89) con arroz. Con esto comimos los tres y tuvimos la oportunidad  conversar durante la cena en cuanto a que para algunas personas esto no es una opción, esta es su vida.

No comments: