Tuesday, February 24, 2009


  This morning I went to the gym after my breakfast that consisted of a small bowl of oat meal, one  plain toast and a cup of coffee. I  had a good work out but by 10 am I was starving. I went for my lunch at 11 am (cheese sandwich and 1/2 apple) and by 2 PM Mr. hunger hit me again but water, water, water calmed it a down. I couldn't wait to get home and see what my wife was going to make for dinner. Again I got hit by the reality check of  how many people out there  are just waiting to get home everyday to have their next small meal. And let's not even talk about the working mothers that have to come home hungry to prepare dinner for their family. I feel so lucky and truly blessed.  

Now lets go to my delicious dinner today, arroz Chino (Mama Chef's Chinese rice in the picture). To make it my wife Ileana used 1 1/2 cup of leftover rice from last night , 1/4 cup of frozen peas and carrots, 2 eggs, 2 Tyson chicken breast, 1/4 cup onions and  2 tablespoons of soy sauce.  It was delicious and served three portions (my son, my wife and I). I could of had seconds but there wasn't any left overs, so more water did the trick. I have a feeling that by the end of the week (if Im not to weak to go to the gym), Papa's gonna loose some weight. 

Esta mañana fui al gimnasio después del desayuno, que consistió de un platito de avena, una tostada sin nada y una taza de café. Tuve una buena rutina de ejercicio pero a eso de la 10 AM me moría del hambre. A las 11 le sometí al almuerzo (Emparedado de queso y media manzana) y para las 2 PM ya el Sr. Hambre me estaba atacando otra vez, pero agua, agua y mas agua lo calmaron. No podía esperar llegar a casa a ver que iba a cocinar mi esposa para la cena. Nuevamente tuve un despertar a la realidad de pensar en las personas que día a día esperan ansiosamente llegar a sus casas para comer su próxima pequeña cena. Y ni hablar acerca de las madres que trabajan fuera que tienen que llegar a casa con hambre a preparar de comer para sus familias. Me siento afortunado y bendecido. 

Bueno ahora vamos a mi cena deliciosa de hoy, Chiness rice (Arroz chino de Mama Chef en la foto). Para hacerlo mi esposa Ileana  utilizo 1 1/2  taza de arroz que sobro de la cena de ayer, 1/4 de taza de chícharos y zanahorias congeladas, 2  huevos, 2 pechugas de pollo Tyson, 1/4 de de taza de cebolla y dos cucharaditas de salsa de soy. Estuvo delicioso y dio para tres porciones (Mi esposa, mi hijo y yo). Me quede con el deseo de comer un poco mas pero no sobro nada , así que mas agua hizo el truco. Tengo el presentimiento que para el fin de semana, (si no esto muy débil para ir al gimnasio), Papa Rap va a estar un poquito mas delgado.

No comments: